Uniform

Het uniform is verplicht vanaf de wouters en bestaat uit een beige hemd, een das en een korte/lange groene broek/rok.De kleur van onze das is geel met grijs.
Alle uniformstukken zijn te verkrijgen bij de Hopper (scoutsshop), behalve de das deze is te koop bij de leiding. Ieder nieuw lid krijgt een das. Vind je in een andere winkel een donker groene broek dan is dit ook goed voor ons, tracht wel zo goed mogelijk de donkere groene kleur te benaderen.

Bij de kapoenen wordt enkel de das gedragen. Een hemd en groene broek is niet verplicht, maar mag wel.

In de Hopper zijn er naast het hemd en de broek nog allerlei kledij te vinden met het Scouts en Gidsen Vlaanderen logo.

Aangezien iedereen hetzelfde uniform heeft vragen we aan iedereen om zijn kleren te voorzien van een naam!

Hieronder ziet u hoe een uniform eruit hoort te zien.hemd

1. Takteken

2. Groepslintje Scouts en Gidsen Vlaanderen G. De Hasque (O2403G) te verkrijgen bij de groepsleiding

3. Jaarkenteken

4. Groepsdas

5. Schild Oost-Vlaanderen

6. Internationaal kenteken van scouts (paars)

7. De Belgische vlag

8. Belofteteken

Alle kledij en kentekens kunnen aangekocht worden in de Hopperwinkel. Klik op onderstaande banner om de website van Hopper te bezoeken!

hopperbanner